Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Vanliga frågor

Reparation

Lämnar ni någon garanti på utfört arbete?

Ja. Garantitid är 12 månader på arbete och reservdelar.

Garantin täcker eventuella fel som uppstår på enheten i samband med reparationen eller om delen som vi bytet ut på din enhet ej fungerar korrekt.

Din reparation är alltid sparad i vårt ärendesystem, så att du lättare kan få hjälp även om du tappat bort kvittot för den aktuella reparationen.

Kan man endast lämna in sin enhet direkt i butik?

Nej, du kan även posta din enhet till oss. Via DHL Express får du din enhet lagad och klar inom 48 timmar – vart du än bor i Sverige.

Vart ska jag skicka min mobil/padda?

Packa enheten i ett vadderat paket/kuvär och märk det med ärendenumret som du fått via e-post. Skicka sedan som rekommenderat brev.

Mobilverkstan i Sverige AB
Drottninggatan 40
702 22 Örebro

Är ni auktoriserade av t.ex. Apple

Nej, det är vi inte. Vi är en fristående reparationskedja som inte har någon koppling över huvud taget till Apple.

Den största fördelen att reparera hos Mobilverkstan är den korta servicetiden samt att vi lämnar en unik 12 månders garanti efter reparationen oavsett ålder på enheten. All information finns också kvar efter utförd reparation där det är möjligt.

Är era reservdelar original?

Mobilverkstan reparerar alltid med original reservdelar eller delar med likvärdig/bättre prestanda.

Samtliga displaybyten hos Mobilverkstan involverar original LCD, då vi återvinner skärmarna lokalt i Sverige.

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka min enhet?

Vi reparerar normalt alla skador på din mobil/läsplatta inom 1 timme i butik eller 48 timmar vid inskick.

– Fuktskadeärenden kan ta upp till 10 dygn

Vad kostar det att laga min enhet?

Vi har fasta priser för de flesta reparationerna. Titta under fliken ”Laga” för att se våra fasta priser. Är du avtalskund kan priset vara ett annat, beroende på vad som avtalats.

Hittar du inte din önskade reparation kan du höra av dig till våra servicetekniker på 019-12 90 20 eller använda vårt prisformulär som du hittar under prisverktyget under fliken ”Laga”.

Går det att reparera en mobil som är vattenskadad?

Det är inget vi direkt rekommenderar. De kunder som lämnar in en vattenskadad enhet är oftast mer intresserade att komma åt innehållet så som bilder och dokument. Vi kan dock göra en grundlig vattensanering och eventuellt så startar enheten. Innehållet i enheten kan då överföras till t.ex. en USB sticka.

Ibland byter vi ut t.ex. batteriet eller displayen om dessa inte fungerar. Garanti lämnas alltid på de utbytta delarna men aldrig på den reparerade enheten vid fuktskadeärenden.

Shop

Vilket skick håller era begagnade produkter?

Samtliga pre-owned enheter hos Mobilverkstan är testade, säkerhetsraderade, och operatörsupplåsta.

3 månaders garanti medföljer vid köp av en pre-owned enhetet från oss, med möjlighet att lägga till upp till 12 månaders total garanti.

Vi har valt att gradera våra pre-owned produkter i ordningen: A, B, C.

A: Mobilverkstans tekniker har bytt enhetens display, batteri, och chassi. Enheten har inga repor eller annat yttre slitage.

B: Mobilverkstans tekniker har bytt enhetens display och batteri. Repor och annat yttre slitage kan förekomma på enhetens chassi.

C: Repor och annat yttre slitage kan förekomma på enheten, däremot inga sprickor.

Vad är det för ålder på era begagnade produkter?

Merparten av den utrustning vi säljer är mellan ett och tre år.

När kan jag förvänta mig leverans?

Normalt sett så ska din order vara levererad redan nästkommande vardag. Leveranstiden beror på var i landet enheten skall levereras samt vilken tid på dagen beställning inkommit till oss. Räkna dock alltid med 1-3 dagar

Vart hämtar jag mitt paket?

Om du är privatperson levereras paketet till närmaste postombud till angiven leveransadress. När paketet anlänt till ditt postombudet skickas en SMS-avisering till dig som du tillsammans med legitimation visar vid uthämtning (har du inte angivit något mobilnummer skickas aviseringen via brev.).

Företagsleveranser levereras i första hand med DHL/ DHL Express och då levereras godset direkt till leveransadressen. Om du inte har angett något mobilnummer aviseras du via mail/brev.. Är paketet och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det ska du anmäla detta direkt på utlämningsstället.

Vilka betalsätt kan jag använda?

KORTBETALNING

Betala med VISA och Mastercard. Ert VISA eller Mastercard måste vara godkänt för Internetköp.

FAKTURA – BETALA INOM 14 DAGAR ELLER DELBETALA

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Fakturan skickas från Klarna via e-post.

Du kan också delbetala –  dela upp betalningen som det passar dig bäst.

Ring gärna ”Klarna” direkt om du har frågor gällande de olika betalningsalternativen på 08- 120 120 10 (Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00).

Varifrån kommer era begagnade produkter?

Alla våra enheter kommer till största delen via större företag- och organisationer. Endast en bråkdel kommer från privatpersoner. Oftast handlar det om inbyten då kund uppgraderat sig till nyare modell!

Kan jag dra av momsen på mitt köp?

Ja, momsen är specificerad på fakturan/kvittot och kan lyftas om du har den möjligheten.

Kan man hyra mobil och iPad som privatperson?

Ja, Du kan hyra dessa, men endast via vår fysiska butik som finns i Örebro på Drottninggatan 40. Vi skickar ej ut ”hyr” enheter till privatpersoner endast företag.

Kan ni skicka bilder på den produkt som jag funderar på att köpa?

Ja, det kan vi göra! Kontakta oss på info@mobilverkstan.se

Frågor eller funderingar?

Vi återkommer så fort vi kan!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.